Uygulama geliştiriciler ya da uygulama sahibi şirketler Facebook üzerinden yayınladıkları reklamlar ile iOS ve Android kullanıcılarını uygulamalarını indirmeye çağrı edebiliyorlar. Bu reklam modeli bilhassa sosyal ağdan piyasaya karşı tam olarak tepkiler almak amaçlı şirketler amaçlı ideal olurken, Facebook'a entegre personel yazılımlar amaçlı de bir taşla iki kuş vurma manasına geliyor.
Dün izah eden Facebook'a ilişkin önce çeyrek raporunda ve sonrasındaki etkinlikte uygulama reklamlarıyla alakalı de bir takım veriler paylaşıldı. Sosyal ağın COO'su Sheryl Sandberg en bir sürü kazandıran (top grossing) uygulamaların %40'ının Facebook'a reklam verdiğini ilan etti .
Sandberg'in izahlarına yönelik Mobile App Install Ads adlı reklam modelini 2013'ün önce çeyreğinde 3500 geliştirici kullandı ve toplamda 25 milyon indirme meydana geldi .
25 milyon indirmeyi gören uygulama reklamları sosyal ağın gelirlerinin de mühim bir kısmına isabet geliyor. Her ne civarı Sandberg 25 milyon indirme sonucu olarak Facebook'un ne civarı kazandığını açıklamasa da mobilden ele geçirilen gelirlerin oranının %30'a çıkmasında bu reklam modelinin hatrı sayılır bir tesiri meydana geldiğini söyleyebiliriz.
Sadece bu bilgi dahi Facebook'un uygulama geliştiriciler amaçlı dayanılmaz bir mecra meydana geldiğini kanıtlıyor. Geçen sene içinde uygulama merkezini açan ve sonrasında taşınabilir uygulamalar amaçlı geliştirilen reklam modelini tanıtan Facebook, bilhassa sosyal oyunların itici gücünü kaybettiği bir dönemde meydana getirdiği yepyeni ciro kalemiyle oldukça başarılı bir işe imzasını atmış oluyor . Bakalım bir sonraki günlerde sosyal ağa reklam verici geliştiricilerin satısında yükseliş yaşanacak mı?
Facebook Reklam |
Sandberg'in izahlarına yönelik Mobile App Install Ads adlı reklam modelini 2013'ün önce çeyreğinde 3500 geliştirici kullandı ve toplamda 25 milyon indirme meydana geldi .
25 milyon indirmeyi gören uygulama reklamları sosyal ağın gelirlerinin de mühim bir kısmına isabet geliyor. Her ne civarı Sandberg 25 milyon indirme sonucu olarak Facebook'un ne civarı kazandığını açıklamasa da mobilden ele geçirilen gelirlerin oranının %30'a çıkmasında bu reklam modelinin hatrı sayılır bir tesiri meydana geldiğini söyleyebiliriz.
Sadece bu bilgi dahi Facebook'un uygulama geliştiriciler amaçlı dayanılmaz bir mecra meydana geldiğini kanıtlıyor. Geçen sene içinde uygulama merkezini açan ve sonrasında taşınabilir uygulamalar amaçlı geliştirilen reklam modelini tanıtan Facebook, bilhassa sosyal oyunların itici gücünü kaybettiği bir dönemde meydana getirdiği yepyeni ciro kalemiyle oldukça başarılı bir işe imzasını atmış oluyor . Bakalım bir sonraki günlerde sosyal ağa reklam verici geliştiricilerin satısında yükseliş yaşanacak mı?
Yorumlar
Yorum Gönder